Makine Mühendisliği | Mechanical Engineering
----
   Makine Mühendisliği Bilgi ve Paylaşım Platformu - KUMPAS.ORG
 
*
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Eylül 30, 2014, 05:48:55 ÖS


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz



Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: işte dünya nın en zeki insanı ......  (Okunma Sayısı 9561 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
ayse
tuğgeneral
********

Paylaşım Puanı: 605
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 1207


sefertasi.....


« : Mayıs 19, 2006, 10:08:35 ÖS »

kocaeli üniversitesi öğretim ve araştırma görevlileri
Hafızasında tam üç bin kitap var

Dağıstan Devlet Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Nadia Camukova, 199.37 IQ ile dünyanın en üstün zekálı insanı unvanını taşıyor. 18 yaşında iken en iyi derece ile Dağıstan Filoloji Fakültesini ve Moskova Tarih Fakültesini bitiren Camukova, daha sonra İstanbul Üniversitesi’nde Çağdaş Türkçe üzerine yüksek lisans yapmıştı.

Yedi dil bilen Nadia Camukova, şu anda Türkiye’de ve Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı’nın davetlisi olarak Ahmet Yesevi konusunda araştırma yapıyor.

Dağıstan Devlet Üniversitesi öğretim üyesi tarihçi ve edebiyatçı Prof. Nadia Camukova, "dünyanın en zeki insanı" unvanını taşıyor. Prof. Camukova’nın bu sıfatı, iki yıl önce Moskova’da düzenlenen uluslararası bir toplantıda tespit ediliyor. 23 ülkeden bilim adamının katılımıyla düzenlenen toplantıda yapılan ölçümde, Prof. Camukova’nın IQ’sü 140-200 aralığında 199.37 çıkıyor.

14 yaşına kadar Moskova’da yaşayan, daha sonra Dağıstan’ın başkenti Mahaçkale’ye yerleşen Camukova’nın farklılığı, henüz bir yaşındayken doktor olan annesi tarafından fark ediliyor ve sekiz kişilik seçilmiş öğrenciler arasında okuması sağlanıyor. Ünlü mutasavvıf Ahmet Yesevi üzerine yaptığı bir araştırma dolayısıyla Türkiye’de bulunan 29 yaşındaki Prof. Nadia Camukova, sorularımızı cevaplandırdı.

Dünyanın en yüksek IQ’süne sahip olmak keyifli mi, yoksa rahatsız edici mi?

- Küçükken çok şey fark etmiyorsunuz zaten. Fark ettiğiniz şey, yaşıtlarınızın arasında olmadığınız. Ben üç yaşındayken yedi yaşındakiler, 3.5 yaşındayken 10 yaşındakilerin arasında yaşıyordum. Ama asıl sıkıntı, 23 yaşında beyin kanaması geçirince başladı. Zihnimdeki birikimden dolayı kanama geçirmiştim. O günden sonra fazla okuyamıyorum. Çünkü okuduğum her şey aklımda kalıyor.

Nasıl oluyor bu?

- Bende fotografik bir hafıza var. Yüzleri unutuyorum ama okuduğum herhangi bir kitabın bütün cümlelerini, noktasına, virgülüne kadar hatırlıyorum. Böyle üç binden fazla kitap var hafızamda.

Mesela neler, Suç ve Ceza, Anna Karenina?

- Klasikler elbette var. Sovyetler dönemindeki eğitim sisteminde hepsini okuyorduk çünkü. Bilgi, bilgisayarın hafızasında nasıl kalıyorsa, benim hafızamda da öyle kalıyor.

Kaç dil biliyorsunuz?

- Rusça, İngilizce, Fransızca, Almanca, Arapça, Türkçe ve Farsça olmak üzere yedi dil biliyorum ve sağlık sebebiyle daha fazlasını da öğrenmek istemiyorum.

Peki bu kadar zeki olduğunuzu öğrenenler nasıl bir tepki gösteriyor?

Rusya’da bunun duyulmasına izin vermedim. Onun için sorun yoktu. Ama Türkiye’de nasılsa duyuldu. Duyulduktan sonra da, bazı insanlar bana geleceklerine dair sorular sormaya başladılar. Neden bilmiyorum ama bir tür falcı veya medyum muamelesi yapıyorlar bana.

ayrıca kendisi KUMUK türklerindendir.......müslüman mısınız sorusuna da 4 yaşında kur'an-ı kerimi ezbere biliyordum diyor..
bunun sebebi de komşularının imam olması onun evinde bulduğu bir kur'an-ı kerimin ilgisini çekmesi üzerine farketmeden ezberlemesi olarak açıklıyor.ama daha sonra 16 yaşındayken üniversitede öğretim görevlisiyken tam olarak manasıyal öğrendiğini ve de o gunden sonra birçok kez kur'an-ı kerimi okuduğunu söylüyor.....

ayrıca kendisine dünyada şu anda olamk istediğimiz mevki nedir sorusuna da benim hiç bi mevkide gözüm yok diyor...

yorum yok çünkü insanı lal eden bi insan sadeec saygı ve de hayranlık duyuyoruz kendisine ...... ayrıca duynca utandım kendimden ben daha anneeeeee susadım diyemezken kendisi kur'an-ı kerimi ezbere biliyomuşşş Allah uzun ömür verisn kendine inşAllah bize yani insanlığa çok yararlı işler yaparrr ...
« Son Düzenleme: Mayıs 19, 2006, 10:39:36 ÖS Gönderen: ayse » Logged

17 ağustos'ta toprak olan nice insan evladının annelerine hitaben;
ölmek ne garip şey anne  artık duvarları kanatırcasına tırnağımla  şaşkın umutlu şiirler yazamayacağım  mutlak bir inançla gözlerimi tavana çakamayacağım  baba olamayacağım örneğin  toprak olmak ne garip şey anne
nevzat çelik



ayse
tuğgeneral
********

Paylaşım Puanı: 605
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 1207


sefertasi.....


« Yanıtla #1 : Mayıs 19, 2006, 10:09:29 ÖS »

bu da kendisinin resmi oluyor .....
Logged

17 ağustos'ta toprak olan nice insan evladının annelerine hitaben;
ölmek ne garip şey anne  artık duvarları kanatırcasına tırnağımla  şaşkın umutlu şiirler yazamayacağım  mutlak bir inançla gözlerimi tavana çakamayacağım  baba olamayacağım örneğin  toprak olmak ne garip şey anne
nevzat çelik



ayse
tuğgeneral
********

Paylaşım Puanı: 605
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 1207


sefertasi.....


« Yanıtla #2 : Mayıs 19, 2006, 10:13:28 ÖS »

Kaç dil biliyorsunuz?
- Rusça, İngilizce, Fransızca, Almanca, Arapça, Türkçe ve Farsça olmak üzere yedi dil biliyorum ve sağlık sebebiyle daha fazlasını da öğrenmek istemiyorum.

ben de sağlık sebebiyle öğrenemiyorum Grin dersem inandırıcı olmayacak... ama benim dil öğreneme nedenim sağlık sebebiyle deil de başka bi nedenle bende o kadar zeka yok ne yazık ki .........


einstein ın IQ su kaçtı arkadaşlar bilen varsa yazsın buraya Grin
« Son Düzenleme: Mayıs 19, 2006, 10:18:07 ÖS Gönderen: ayse » Logged

17 ağustos'ta toprak olan nice insan evladının annelerine hitaben;
ölmek ne garip şey anne  artık duvarları kanatırcasına tırnağımla  şaşkın umutlu şiirler yazamayacağım  mutlak bir inançla gözlerimi tavana çakamayacağım  baba olamayacağım örneğin  toprak olmak ne garip şey anne
nevzat çelik



4DM1N1STR4T0R
Admin
tümgeneral
*****

Paylaşım Puanı: 467
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1792


zoru severim, imkansız vakit alır...


WWW
« Yanıtla #3 : Mayıs 19, 2006, 10:47:08 ÖS »

ya ben bu IQ olayına inanmıyorum ve insanların zekalarının farklı olduğunu farklı alanlarda olduğuna inanıyorum kimse beni bu kadının veya einstein ın dünyanın en zeki adamı olduğuna inandırabileceğini sanmıyorum neden derseniz..bi kere dunyanın en zeki adamı lisede fizikten kalmaz(einstein) ayrıca dunyanın en zeki kadını gördüğü bir yüzü unutmaz(ayse nin verdiği nadia) yani bence zeka çeşitlidir..bu kadın ezber konusunda kendi de diyor hafıza konusunda çok iyi nitekim öğrendiği dillerde hafıza gerektiriyor zeka değil aptal bir insan bile almanyada yıllarca kalıp almanca öğrenebiliyor bunu kısa sürede yapan ise hafızası iyi olandır Prof.Nadia gibi ayrıca bilimsel en iyi zeka da einstein da olabilir ama asla her konuda dünyanın en zekisi diyemem zeka farklıdır.ayrıca zekanın böle bir kaç aptalca hazırlanmış hafıza sorusuyla veya hangisi farklı bunlardan gibi sorularla anlaşılabileceğini sanmıyorum..yani zekanın bir ölçüsü olamaz bence...ama hafızanın olur..
  bu şuna benziyor insan vücudundaki , yani kimin kalbi büyük dersen bulursun ama kim daha çok sever dersen bulamassın ve kimin hafızası(belleği) büyük dersen bulursun ama kim zeki dersen zor..ölçülmez..ben bu görüşteyim...

ve einstein sanırım beyninin %5 kadarını kullanabiliyordu.normal insanda %1-3 arası kullanım olması lazım..o zamanlar tabi bilim adamları böyle saçma iq testleri ile ölçülmüyordu sanırım kim ne buluş yapmış insanlığa ne yararı olmuş ona bakıyorlardı..
Logged


Siteye Dosya ve Resim Eklemeyi Öğrenmek İstiyorsanız
Register or Login
BURAYA
tıklayın
Siteye HIZLI CEVAP yoLLamak  (resimli anlatım) için
Register or Login
BURAYA
tıklayın
Bazil
Bölüm Yöneticisi
binbaşı
*****

Paylaşım Puanı: 62
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 492


Bende birgün bitiricem bu okulu (inşAllah)


« Yanıtla #4 : Mayıs 20, 2006, 01:33:43 ÖÖ »

Einstein’ın bir IQ testine girip girmediği gerçekte bilinmiyor. IQ, zekâ sözcüğünün eşanlamlısı değil; uzamsal, sayısal ve sözel yetenekleri ölçen testlere ve bu testlerde alınan puana verilen adın kısa söylenişi (IQ testi, IQ puanı).  "alıntıdır"

IQ:intelligent quotient

IQ testi insanların zekalarını ölçmez onu kullanabilirliklerini ölçer. Yani her insan bir litre zekaya sahiptir ama bazıları 500 ml'i bazıları 800 ml'i kullanır. Einstein gerçekten zeki bir adammıymış değilmiymiş bilinmez ama matematikten hep zayıf alırmış. Ayrıca dünyanın bilinen en yüksak IQ'suna sahip insanı alman yazar "Johann Wolfgang von Goethe" ve yanılıyor olabilirim ama IQ'su 210. Einstein'in ki 200 civarında diye söyleniyor. Ama normalde IQ sınırı 160'tır ve sınırın üstü dahi kabul edilir ve bilimsel gerçektir amerikada bir çok üniversite öğrencilerinin IQ'su ile yakından ilgiliymiş.
« Son Düzenleme: Mayıs 20, 2006, 01:36:01 ÖÖ Gönderen: Bazil » Logged

TÜRKLERLE UĞRAŞMAK

Güven
Özveri
Tecrübe

İSTER
ayse
tuğgeneral
********

Paylaşım Puanı: 605
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 1207


sefertasi.....


« Yanıtla #5 : Mayıs 20, 2006, 07:25:58 ÖÖ »

iyi de bazil sınır 200 ise 210 olması imkansız on a söliyim yani belki gözünden kçmış olabilir orada belitmeyi unutmuşum yaşayn diyecektim Grin
Logged

17 ağustos'ta toprak olan nice insan evladının annelerine hitaben;
ölmek ne garip şey anne  artık duvarları kanatırcasına tırnağımla  şaşkın umutlu şiirler yazamayacağım  mutlak bir inançla gözlerimi tavana çakamayacağım  baba olamayacağım örneğin  toprak olmak ne garip şey anne
nevzat çelik



de_rastic_nac
Ziyaretçi
« Yanıtla #6 : Mayıs 20, 2006, 10:26:05 ÖÖ »

 alman yazar Johann Wolfgang von Goethe lq sunun 210 olduguna hiç şaşırmadım.yazarımızın FAUST  kitabını okuyan varsa ne demek istediğimi anlayacakltır Shocked Shocked...birde goethenin 'genç wertherın acıları' kitabını herkese tavsiye ederim.(150 sayfalık incecik bir şey.tek oturuşta bitirilebilir.etkisi ağır bir aşk romanı...) Smiley Wink
Logged
Bazil
Bölüm Yöneticisi
binbaşı
*****

Paylaşım Puanı: 62
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 492


Bende birgün bitiricem bu okulu (inşAllah)


« Yanıtla #7 : Mayıs 21, 2006, 01:41:41 ÖÖ »

Yok canım sınır 200 demedim. Yani eğer o anlam çıkıyorsa söyliyeyim Einstein'in IQ'su 200 civarında kabul ediliyor. Normal insanlar için IQ sınırı 160, bu değerden yukarsı dahi kabul ediliyor. Yani aslında bir üst sınır yok gerçek IQ testi testteki tüm cevapların doğruluğunu değil zamanıda ölçer yani zekanızı en iyi nasıl kullanabildiğiniz ölçer şu sıralar internette sık sık rastlanan 30-30 soruluk testler gerçek IQ testlerinden değildir Gerçek IQ testleri çok sorulu ve paralı olarak yapılıyor hatta bunun merkezi vakfı falan varmış.
Logged

TÜRKLERLE UĞRAŞMAK

Güven
Özveri
Tecrübe

İSTER
mchncl
binbaşı
*****

Paylaşım Puanı: 48
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 407


No PaiN No GaiN !!!


« Yanıtla #8 : Mayıs 23, 2006, 10:36:28 ÖS »

bir arkadaşım anlatmıştı bana amerikalılar insan beyni gibi bir makina yapmak isteseler amerikanın tüm servetini harcamaları gerekirmiş bide bu makinaya insanda olan duyguları yükleyemiyorlar...eee beynimiz dünyada eşi olmayan bir şey. bazen vaybe teknoloji ne kadar ilerledi adamlar yapıolar die laflar söylüyoruz peki teknolojiyi ilerleten teknolojinin kendisimi hayır tabiki insan beyni yani insan beyni şu dünyadaki en mükemmel makina bence ve biz yeter ki onu kullanmasını bilelim işte o zaman her birey dünyanın en zeki insanı olur....
Logged

Eğer bir yerde küçük insanların gölgeleri büyük görünüyorsa orda güneş batıyor demektir.
mchncl
binbaşı
*****

Paylaşım Puanı: 48
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 407


No PaiN No GaiN !!!


« Yanıtla #9 : Mayıs 23, 2006, 10:43:15 ÖS »

ayrıca bide şu var herkes einsteine nin beyninin yüzde 10 unu kullandıgını normal insanların yüzde 2 sini kullandıgını söyler ben bunada inanmıyorum evrime göre şöyle bişey vardır kullanılmayan organlar zamanla körelir, dini acıdan bakarsak Allah hiçbirşeyi boşuna yaratmaz o zaman beynimizin diğer yarısı noluyo?
Logged

Eğer bir yerde küçük insanların gölgeleri büyük görünüyorsa orda güneş batıyor demektir.
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
Makine mühendisliği | Karabük Üniversitesi | Vizyondaki Filmler | Üniversite Hocalarını Yorumla | Ünlüler Hakkında Yorumlar
sayaç
Bu Sayfa 0.41 Saniyede 17 Sorgu ile Oluşturuldu